Svakoj od glavnih i sprednih strana svijeta pripada odgovarajući trigram koji opisuje elementarni kvalitet energije na osnovu odnosa yina i yanga. Pune linije na trigramu su yang, a prekinute su yin. Yang je sve što je pozitivno, muško, svijetlo, aktivno, a yin ono što je negativno, žensko, pasivno i tamno. Nijedan polaritet ne može opstati sam po sebi, već je u stalnoj interakciji sa suprotnim polaritetom i to je uslov opstanka života. Samo pitanje intenziteta određenog pola određuje da prevladava yang ili yin. Apsolutni yin i ili apsolutni yang ne postoje i svaki u sebi sadrži klicu onog suprotnog, što je vidljivo iz simbola yin-yang, pa tako sektor najveće tame (sjever, kan, voda) predstavlja početak rađanja svjetla i iz toga je izvedena drevna mudrost da svjetlo dolazi poslije najcrnje noći.
Da bismo razumjeli interakciju elemenata, prije svega trebamo znati da elementi predstavljaju stanja energije (chi):
- statičnost (zemlja)
- protočnost/opadanje (voda)
- rast (drvo),
- pokretačka energija, uzdizanje (vatra) i
- stezanje (metal).
Elementi imaju svoje fizičke predstavnike koji se koriste u prakičnoj primjeni za aktivaciju određenog tipa energije.
Svi elementi se pojavljuju u svojoj yin i yang fazi i u međuodnosu sa drugim elementima dolazi do razmjene energije pri čemu se stvaraju određene reakcije, koje mogu biti podržavajućeg ili destruktivnog karaktera. Na prmjer, voda hrani drvo i neophodna je za njegov rast, i ona predstavlja element podrške, odnosi se roditeljski prema drvetu. S druge strane, voda ima destruktivan odnos prema vatri, jer je uništava i gasi i na taj način voda predstavlja element kontrole za vatru. Vatra rađa zemlju i ona je praktično njen element "roditelj", podržava je i hrani, ali se destruktivno odnosi prema metalu i uništava ga. Na taj način možemo detektovati koji sektori, prema kompasnoj direkciji, emituju konstruktivan odnos sa elementima koji su plasirani u obliku boja, namještaja, slika i simbola, a koji je izložen destrukciji od strane onoga što se u njemu nalazi.
Identifikacijom prostornih nedostataka ćemo identifikovati problematične sektore našeg života ali i određene psihološke aspekte naše ličnosti. Potreba za čuvanjem starih stvari i uspomena govori o nesposobnosti da se oslobodimo prošlosti i krenemo naprijed. Sklonost ka tamnim bojama, zatvorenim i zamračenim prostorimama dovodi do akumulacije jin energije, što može uzrokovati depresiju, tugu, izolaciju, bolest, stagnaciju, strahove, pretjeranu potrebu za sigurnošću, dok previše yanga može dati aktivnost, pozitivizam ali i nedostatak stabilnosti. Feng shui je prije svega orijentisan na balans energije, da se svaka prenaglašenost dovede u harmoniju i tako uravnoteže prenaglašeni i deficitarni sektori života.
- protočnost/opadanje (voda)
- rast (drvo),
- pokretačka energija, uzdizanje (vatra) i
- stezanje (metal).
Elementi imaju svoje fizičke predstavnike koji se koriste u prakičnoj primjeni za aktivaciju određenog tipa energije.
Interaktivni ciklus elemenata
Svi elementi se pojavljuju u svojoj yin i yang fazi i u međuodnosu sa drugim elementima dolazi do razmjene energije pri čemu se stvaraju određene reakcije, koje mogu biti podržavajućeg ili destruktivnog karaktera. Na prmjer, voda hrani drvo i neophodna je za njegov rast, i ona predstavlja element podrške, odnosi se roditeljski prema drvetu. S druge strane, voda ima destruktivan odnos prema vatri, jer je uništava i gasi i na taj način voda predstavlja element kontrole za vatru. Vatra rađa zemlju i ona je praktično njen element "roditelj", podržava je i hrani, ali se destruktivno odnosi prema metalu i uništava ga. Na taj način možemo detektovati koji sektori, prema kompasnoj direkciji, emituju konstruktivan odnos sa elementima koji su plasirani u obliku boja, namještaja, slika i simbola, a koji je izložen destrukciji od strane onoga što se u njemu nalazi.
Identifikacijom prostornih nedostataka ćemo identifikovati problematične sektore našeg života ali i određene psihološke aspekte naše ličnosti. Potreba za čuvanjem starih stvari i uspomena govori o nesposobnosti da se oslobodimo prošlosti i krenemo naprijed. Sklonost ka tamnim bojama, zatvorenim i zamračenim prostorimama dovodi do akumulacije jin energije, što može uzrokovati depresiju, tugu, izolaciju, bolest, stagnaciju, strahove, pretjeranu potrebu za sigurnošću, dok previše yanga može dati aktivnost, pozitivizam ali i nedostatak stabilnosti. Feng shui je prije svega orijentisan na balans energije, da se svaka prenaglašenost dovede u harmoniju i tako uravnoteže prenaglašeni i deficitarni sektori života.
Sjever i element vode
Pogledajmo trigram Kan koji u sredini ima jednu yang liniju, a okolo dvije yin linije, što opisuje tamu u kojoj se razvija svjetlo. To je kroz simbol yin-yang prikazano kao onaj tamni dio u kome postoji tačka svjetla. Astrološki, to je Mjesec (yin) koji prima svjetlo od Sunca (yang) i predstavlja skup naših psiho-emocionalnih utisaka. Yang, pokret je ukliješten yinom, ponorom. Trigram Kan predstavlja zimu, led, ponoć, opasnost pokreta, gdje god se okrenemo nalazi se ponor, ambis, zato je neophodna unutrašnja mudrost, prilagodljivost, savijanje, vijuganje poput vode koja pronalazi sebi put. Voda pamti, ona je psihohološki rezervoar, mi smo najvećim dijelom sačinjeni od vode, nesvjesni onoga što se nalazi u nama. Naša duša je poput najdubljeg okeana, mračnog i misterioznog. Zato u sebi krijemo opasnost, propadamo kroz ponor vlastitih strahova i trauma, od čega je najveća trauma trenutak rođenja, dolaska na ovaj svijet, koja ostaje utisnuta cijelog života. Kan opisuje stanje energije u njenom najnižem obliku, suprotno od trigrama Li koji opisuje kulminaciju i predstavlja njegov kosmički par.
No comments:
Post a Comment